Honda Odyssey Touring 2015

690.000,- Kč / V6 3.5 iVTEC / 191 tis. km / 248 k

Nejlepší z nejlepších. Čtvrtá generace po faceliftu, která prozatím zůstala tou nejspolehlivější „odysejkou“ napříč všemi generacemi. Protože jde o vůz vyvinutý výhradně pro uspokojení zákazníků a nikoliv úředníků, neujde vaší pozornosti, že posádka je to hlavní a to chcete. Už v základní verzi dostanete bez hanebných evropských příplatků nekompromisně obrovský prostor, spoustu odkládacích ploch a benzínový šestiválec o objemu 3.5 litru s výkonem 248 koní, který umí s dvou a čtvrt tunovým minivanem hodně svižně hýbat. Maximálka je 180km/h, takže to opravdu není závodní stroj, ale výkon je po ruce vždy, když je potřeba, protože platilo, platí a platit vždy bude, že objem nelze ničím nahradit. Ani trakční baterií.. Díky spolehlivosti vozu a celkově velmi rozumné nákladovosti vlastnictví je náklad na pohonné hmoty nepodstatný, kdy vůz si bere reálně podle stylu jízdy od 9 do 13 litrů na 100 km (maximum při extrémním zatížení nikdy nepřekonalo 15l/100km) a s 80 litrovou nádrží opravdu může ujet přes 800 km. Odysejka je velmi robustní a bezpečná a vyřešila největší evropskou bolest pokusů o rodinná auta – posádka ve třetí řadě nesedí v kufru, ale má vertikálně koncipovaný kufr za sebou a do něj lze do rovné podlahy třetí řadu sklopit tak, že vznikne pětimístný stěhovák, co přesto zůstane ryze osobním a nikoliv hrubě užitkovým autem bez ohledu na maskování za osobní (ano, na vás se dívám multivane a véčko). Rovněž počet isofixů pro uchycení dětských sedaček překonává konkurenci, když ve druhé řadě najdete tři isofixy a ve třetí řadě dva, tj. reálně pět dětí v sedačkách, komfortu s vlastními výdechy a (třízónovou) klimatizací a bezpečí s dostatkem nárazového prostoru za sebou. Nejvyšší řada Elite (US) / Touring (CAN) nabízí dvě paměti na nastavení sedadel se zrcátky, sledování slepého úhlu, hlídání pruhů a čelní náraz a unikátně jako jediná palubní chladničku a palubní vysavač HondaVac (a ty už u novějších kvůli nedostatku čipů nebudou). Širokoúhlý display pro cestující ve druhé a třetí řadě lze dokonce rozdělit na dvě obrazovky a pokud si vzpomenete co dokáže zvuk v kině, tak to stejné v drtivé dunivosti dokáže i ozvučení této Hondy (650W prémiový sound systém s 12 reproduktory vč. subwooferu a 5.1 Surround Sound Theater Mode). Takže pokud chcete skutečně všestranné a nadstandardně vybavené, přesto cenově dostupné vozidlo, je Honda Odyssey v letech 2014 – 2017 ve vrcholné výbavě tou nejlepší volbou, když i v jakékoliv nižší výbavě dostanete vždy obrovský prostor, bezpečí a výkon. Tato modelová řada má rovněž šestistupňový automat vlastní výroby Honda, který se velmi povedl. Později nasazovaná německá devítistupňová převodovka ZF obrovské nadšení sice nevzbudila, ale pomohla překlenout dobu, než Honda přišla s vlastní desetistupňovou převodovkou.

Toto konkrétní vozidlo přicestovalo do ČR v roce 2020 s nájezdem 88 tis. km a každý rok jsme s vozem najeli průměrně přes 25 tis. km bez jediného zaváhání a bez závad, o čemž se většině ostatních značek může nechat jenom zdát – palubní servis je nastaven téměř dokonale, takže cílí na potřebné součásti včas a včas upozorní. Servis může a doporučujeme zajišťovat originálním servisem Honda a pokud oficiální evropská síť nemůže nabídnout dobrou dostupnost a cenu jakéhokoliv dílu, z Ameriky je tu vše potřebné do týdne včetně celního procesu. A náklady? V porovnání s prémiovými značkami směšné. Zahraniční cesty jsme jezdili bez přípravy na voze a rekord na spotřebě máme z cesty do Itálie 8,6 l/100 km. Rovněž stojí za zmínku, že tachometr měří přesně. Žádná „evropská“ odchylka. A kolik toho má ještě toto auto před sebou? Dalšího půl milionu k současným téměř dvěma stům by zvládnout mělo s přehledem. Závěrem se asi hodí vzpomenout na nejbližší konkurenci. Cokoliv od Chrysleru nechcete servisovat. Ani designově nejpodařenější Pacificu. A Toyota Sienna jediná snese připuštění, že tady se taky nespletete s jedním detailem. Honda a její iVTEC je legenda, která vám dodá ještě radost z řízení.

Odyssey je tak bez nadsázky ve své kategorii to nejlepší, co můžete na světě ulovit, díky své univerzalitě a dostatku všeho, což žádná tzv. prémiová značka nabídnout nemůže, to vše za rozumné peníze. Ostatně, podívejte se na různá diskusní fóra co se tam řeší na rozdíl od odysejkových fór, kde nejzávažnější otázkou je přepažení VCM – ekorežimu na vypínání válců ze šesti na tři. Takže tady vůbec není o čem diskutovat. Tohle auto jste měli mít už včera 🙂

ZÁKLADNÍ ÚDAJE

2015 / 185 kW / benzín / 191 tis. km / 690.000,- Kč


ROK2015PALIVObenzín
PŘEVODOVKAautomat 6stMÍST8
MOTOR3.5 V6 iVTECKAROSÉRIEminivan
BARVAbíláPOČET DVEŘÍ5
VÝKON185 kW (248k)POHON4×2
NÁJEZD191 000 kmSTKtbd
SPOTŘEBA9,7EMISEULEV-2
MAJITEL2.PŮVODUSA
SERVISNÍ KNÍŽKAtbdOBJEM3 471 ccm
VIN 5FNRL5H94FB502258

VÝBAVA

kompletní výčet níže v pdf prospektu, je toho opravdu, opravdu hodně


rádio s CD, USD, AUXisofix 0+3+23 zónová klimatizace
mlhovkychladničkael. zrcátka (mají vše)
el. ovl. okna vč. střešníhovysavač HondaVacmultif. dálkové ovl.
10 cestné nast. sedadla řidičposilovač řízenízadní stěrač
ližiny a příčníkyzásuvky 115V, 12V1 sada alu 18″ kol
noční osv. interiéruautomat. šoupačkyel. ovl. kufr
dojezdová rezervapark. senzory a kam.odnímatelné tažné
kontrola tlaku v pneuairbagy všudepaměťová sedačka řid.
dětská pojist. dveře+oknaDVD kinosystémHDMI, cinch
!! NEMÁ START/STOP ANI ADBLUE !!

VADY

Tato Honda byla nepodstatně bourána na levé zadní okno (vyměněno vč. části karoserie, je viditelné) a na přední nárazník, aniž by byla zasažena důležitá část (motor nebo náprava) a při opravě nebyla zapojena kabeláž do mlhovek a zadní části vozu – tu jsme si museli nechat dodělat a jediný pozůstatek z havárky je nefunkční spojení GPS modulu s infotainmentem – vzhledem k absenci map pro tento druh navigace GPS stejně není využitelná a vrchní display tak slouží při zobrazení 180° rozhledu jen na couvání. Tento nedostatek komplikuje nastavení infotainmentu a využití bluetooth. Tím, že vozidlo jezdilo v Kanadě zřejmě u vody, počínající koroze je již zaznamenatelná včetně ťupek na karoserii – adekvátně věku i stavu vozidla. A těžko říct, jestli to je vada, pro kupujícího spíše nepříjemnost tlačící na rychlé rozhodování, ale podle různých tabulek tento model roste a ještě poroste na ceně.