EPIZODA 3: ČEZ – PENÍZE NEBO ŽIVOT?

Odebíráte elektřinu? A platíte včas zálohy a vyúčtování? Tak ani to nemusí stačit. Jedna “porucha” a zničehonic dlužíte desítky tisíc. A pokud jste důslední a chcete vědět za co máte zaplatit, tak najednou stovky tisíc. A než se doberete odpovědi, odpojí vás, předají vymahačům dluhů a totálně vás zničí.

Vítejte v nové Epizodě 3 projektu Braňme se, aneb jste-li bdělí v ochraně svých práv, může vás to stát všechno, a požádáte-li soud o pomoc a o odpuštění poplatků, protože na to prostě nemáte, vaše ponížení může dosáhnout maxima. Vítejte v realitě korporátního fašismu a falešné ochrany spotřebitele.

Naše klientka platila řádně a včas. Když byl problém, kontrolovala si své povinnosti na infolince ČEZu. Na jaře 2016 jí naposledy řekli, že má přeplatek. A pak se “porouchal” elektroměr a začalo peklo. Přesně v době, kdy se jí narodilo druhé dítě, přišla zpráva, že je “něco špatně” a možná se změní zálohy a požadované úhrady. Možná to měl být vtip. Po měsíci běhu nového elektroměru se podle jeho údajů odhadla spotřeba za poslední dva roky a dluh třicet tisíc byl na světě. Standardní odpověď? Protože elektroměr ty poslední dva roky asi neměřil správně, odhadli jsme vaší spotřebu podle jednoho měsíce po výměně elektroměru a přeúčtovali jsme to podle vyhlášky stanovící náhradní výpočty po šmejdech, co sprostě okrádají ČEZ. Bylo evidentní, že na požadované částce nehraje všechno a po neúspěšných žádostech o vysvětlení v prosinci 2016 podala klientka naším prostřednictvím žalobu na ČEZ v situaci, kdy ten začal hrozit odpojením elektřiny a dluh vylezl na padesát tisíc. K lednu 2018 stopadesát tisíc. A vysvětlení a požadované vyúčtování za všechny roky odběru nikde. Prostě drž hubu a peníze nebo život. Holt, co je dovoleno Jovovi, není dovoleno volovi. Sorryjako.. (pokračování a aktuální informace připravujeme)


2016 (připravuje se)

2017 

2018